I Danmark har vi strøm i stikkontakten 99,99 procent af tiden. I gennemsnit har kunderne i Vores Elnet været afbrudt cirka 20 minutter årligt, og hver enkelt kunde rammes cirka hvert andet år. Afbrudstid og hyppighed ligger dermed under landsgennemsnittet for afbrydelser.
Desværre er området nær Tommerup blevet ramt af ekstra mange afbrydelser i 2018-2020. Der er ingen sammenhæng mellem afbrudene, og de skyldes forskellige hændelser.
Her kan du se, hvad årsagen til fejlene har været:
12. april 2018:
Afbrydelse af højspændingskabel på grund af entreprenør, som fjerner rødder og beskadiger højspændingskabel. I alt blev 800 kunder i området afbrudt.
11. december 2019:
Afbrydelse af højspændingskabel på grund af rotte, som kortslutter højspændingssiden af transformer i transformerstation. I alt blev 900 kunder i området afbrudt.
18. januar 2020:
Afbrydelse af højspændingskabel på Ladegårdmark. Det defekte kabel er retableret og omlagt, da vi ikke kunne komme til fejlen på grund af oversvømmelse af område. I alt blev 2.822 kunder afbrudt.
6. februar 2020:
Fejl på højspændingskabel på mark mellem Skovkanten (Tommerup) og Broholm. I alt blev 1.000 kunder afbrudt.
10. februar 2020:
Afbrydelse af højspændingskabel på grund af rotte i transformerstation i Tommerup Stationsby. I alt blev 1.500 kunder i området afbrudt fra kl. 23.50 til 02.20.
Vi beklager meget de gener, som afbrydelserne har forvoldt overfor de berørte kunder.